tirsdag 15. februar 2011

Brrrrr...kaldt!

I dag er det en kald dag her i Namsos city.  -11 kuldegrader med vind... Det er kaldt det! Da er det godt man kan ha hjemmestudier og holde fyr i ovnen:)

I går var jeg på Plantasjen her i Namsos. Formålet var å finne en grønnplante. Er kresen når det kommer til planter... de skal ikke være særlig "blomsteraktige", men helst litt røffe i stilen:) Vil jeg ha blomster er avskårne et krute godt alternativ:)
Men altså, planten fant jeg...men jøye meg, jeg fant da vel mer kan dere skjønne...og jeg er såååå fornøyd *knis*

Senere i dag skal jeg besøke NyGammelt, en bruktbutikk, for å se etter skatter:)



Dette stettfatet med glassklokke var satt ned med hele 70% ...uimotståelig både i pris og utseende:)


Denne lykten i brunt, litt slitt treverk og med svarte detaljer ble også med meg hjem.


...og selvsagt mitt opprinnelig formål. Hils på frøken Myrtus Communis, heretter kalt Märtha:)



Og når jeg først er i det grønne hjørnet, viser jeg gjerne et skrytebilde av min datters nydelige rose. Denne fikk hun av sin kjære på Valentinsdagen i går...så søtt:)



Ønsker alle en bloggende fin dag:)

Klem Marianne

7 kommentarer :

  1. Så flotte bilder:) Det er kaldt hos oss i dag også 10 minus. Jeg lengter etter vår!!

    W

    SvarSlett
  2. Så mye fint du har shoppet! Tøft med den Myrten i zinkbøtte:) Jeg får ikke slike til, og det hender sukkulentene her i heimen må ha livreddning:))
    Her i Kr.Sand er det -7 og iskald vind og det snør tett akkurat nå......
    Ønsker deg også en fin dag!
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  3. Utrolig mye fint du fikk kjøpt i går! Stettfatet med glasslokk var nydelig, har alltid ønsket meg et lignende. Spent på om du klarer å holde liv i "Myrteplanten" på dine breddegrader, har tenkt på å kjøpe en selv, men vet ikke om den vil leve lenge inne i tørr stueluft og fuktig vestlandssommervær..... Ha en fin dag, nå skal jeg på seinvakt og har ikke tid å lese blogger lenger (synd) klem fra mona.z

    SvarSlett
  4. Hei:)

    Takk for fine ord i bloggen min, koselig:)
    Så fine ting du fant på Plantasjen, det stettfatet var bare nydlig:)
    Skal en tur på Plantasjen i dag jeg også, som regel blir det mer enn bare blomster på meg også..vi får se;)
    Spennende å se om du finner noen skatter i bruktbutikken da:)

    Ha en fin tirsdag:)

    Klem Line E.

    SvarSlett
  5. Har du like lyst som meg til bare å emmigere. Reise fra dette j... kalde landet og komme tilbake til våren? Så mange fine ting du fant da. Så en annen som hadde funnet gamle eplekasser på plantasjen, men det var i Ålesund, lurer på om de har slike i Sandefjord også?? Tror jeg må ta en tur og sjekke.
    Ha en fin kveld i kulda.
    Klem Anki

    SvarSlett
  6. Huttetu, kaldt er det for tida ja. Godt med fyringsmuligheter da. Ramlet innom bloggen din idag og legger meg til som følger. Her var det mye flotte bilder!
    Varme-klem Tone

    SvarSlett
  7. Sur og kald vind her. men heldigvis sol:)
    Flotte ting du har kjøpt deg! Jeg falt helt for stettefatet!!! Tror jeg må en tur for å kikke der jeg også!

    Ha en fin kveld
    Klem Tove

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...