lørdag 8. november 2014

Det nærmer seg...




... jul, men ikke med stormskritt
riktig ennå. 

Mangt og mye har forløpt siden sommeren, 
og det føles så deilig når ting faller på plass.

Jeg skal ærlig innrømme at julemodusen er kommet snikende innpå, og her er det høy takhøyde for kvalitettesting av julemusikk, ribbe og klementiner i disse dager. Julebrus og marsipan får vente litt til. Og jeg blir påvirket av handelsstanden sin promotering av julen, men jeg lar meg så absolutt ikke stresse selv om juletrær, pepperkaker, julebrus og alskens jule-remedier har begynt å fylle butikkene. Riktig så koselig synes jeg det er, og midt i alt dette setter jeg enda større pris på det å være rolig og avslappet og bare la inntrykkene synke inn og
GLEDE SEG TIL JUL!








Men ennå er det myyyye som gjenstår, og
det gleder jeg meg også til.

I skrivende stund står ribba i ovnen, 
og alle barna kommer på middag.
Det gledes!










onsdag 18. juni 2014

Av og til...









Lykke kan gjerne være over de små ting.
 Noen ganger så små at vi lett overser dem,      
eller noen ganger så små at vi overhodet
ikke bryr oss om dem.












torsdag 12. juni 2014

Peace & Love...


.... og egentligliksomnesteshærlighet-
ogsåntikkesant.
Da tanken om å jobbe som frivillig modnet i meg i fjor høst,  
 tenkte jeg hvorfor ikke? Tanken på hvorfor streifet meg også
 -hva har vel jeg å avse av min dyrebare tid? Jeg som i 
utgangspunktet synes at døgnet har for få 
timer, og uken alt for få dager.

Tanke ble til handling, og i vinter startet jeg opp med
et 10-ukers kurs for å bli Homestart-familiekontakt 
regi av Kirkens Bymisjon i Trondheim. Hjelpen 
er tenkt til barnefamilier som på en eller 
annen måte har utfordringer i sin hverdag

Jeg kan avse 2-4 timer i uken til noen som trenger
litt av min tid, og vet dere hva - dette har gitt meg
muligheten til å omprioritere og å slakke ned på tempoet. 

Jeg får tidobbelt tilbake i form av opplevelser, glede 
og varme hos den familien som har vært så generøs
å åpne hjemmet sitt og seg selv for meg. 

Og sist, men ikke minst, føle glede over 
nestekjærligheten!






























onsdag 11. juni 2014

Sol, sommer...

... og late dager.

Å bo i by er ingen hindring for å kunne
 oppleve stille steder, blå sjø og grønne
 pletter. Bor man i tillegg slik til at 
man ikke har tilgang til hverken balkong
 eller hage, ja da blir man kreativ 
- og for all del -
man blir sprek. Ut på tur, aldri sur,
er nesten et daglig motto hjemme hos oss -
noe utgåtte skosåler og gnagsår bærer
vitne om.





Vakker utsikt over Trondheimsfjorden






Å vandre i grønne enger...










søndag 1. juni 2014

Syriner...

... sol og sommer - jeg kan ikke
ha det bedre i skrivende stund.

Sommeren har virkelig kommet til Trøndelag, 
og vi har vært velsignet med sol og mange
røde grader i flere uker.

Bloggen har ligget i "vår-dvale", da de 
siste 3 måneder er gått med til endring 
av kosthold, og dertil mye prøving og 
feiling. Nå begynner det imidlertid å 
kjennes riktig, og meg og kroppen min 
trives mye bedre sammen. Oikke minst i 
takt med sol og varme så kan jeg kjenne at
 energi og tiltakslyst er kommet tilbake.























Ønsker dere en fin søndag.





LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...