onsdag 12. oktober 2011

Kjøkkenbord...

...og wallsticker - lykken er stor.
Nå har jeg bodd i leiligheten i over 1 mnd., og like lenge vært på leting etter akkurat DET kjøkkenbordet. Måltider er blitt inntatt ved stuebordet, noe som ikke er helt min greie. Mat og TV synes jeg ikke hører sammen, jeg vil heller at praten går livlig under måltidene. 
Kriteriene for et kjøkkenbord er som følger: Det skal ikke ta for stor plass, da mitt lille kjøkken ikke tillater noen former for utskeielser på den fronten. Bordet ha 2 klaffer, slik at jeg får ekstra plass når anledningen byr seg. Og sist men ikke minst - helst med rørbein, da jeg har 4 kjøkkenstoler i den samme stilen. Begeistringen steg til uante høyder da jeg kom over et slikt bord i dag på en bruktbutikk, og det til en kontovennlig sum av kr. 100,- ...med hvitlakkerte rørbein:) 

 Noen strøk lys grå maling på bordplaten... og bordet kommer til å bli supert!


Wallsticker fra Ciro...flott og enkel.




mandag 10. oktober 2011

Ny...

...uke, nye muligheter og prosjektene står i køøøøøøø. Det vil liksom ingen ende ta, men for et luksusproblem da... hihihi. Har en hel masse små og store prosjekter på gang i leiligheten: Hyller skal males, flere hyller skal monteres, knaggrekker skal lages og taklamper skal henges opp. Skap, vinduer og dører skal males. Og alt dette har jeg som mål å bli ferdig med før jul, muligens er jeg en uhelbredelig optimist? 








Uansett... jeg koser meg og nyter høsten. Høsten for meg er den flotteste tiden på året. Alle de flotte fargene i naturen, den klare og friske luften og sist, men ikke minst, fyr i ovnen og masse stearinlys! ...O glede...






En flott høstdag ønskes dere alle.


søndag 9. oktober 2011

ENDELIG har jeg kommet i hus...og har funnet ro overskudd til å blogge igjen.
Det har tatt sin tid, men bedre sent enn aldri sier nå jeg da:)





 
 Det var med tungt hjerte jeg måtte innse nødvendigheten av å sette mange av mine kjære eiendeler på lager.
Med en leilighet på knappe 60 kvm måtte jeg ta meg selv i nakken, begrensninger og selektiv utvelging måtte til. Akk og ve så vanskelig å velge! Løsningen blir å bytte ut nips og møbler etter eget forgodtbefinnende - spennende *knis*.



Omsider har jeg fått laget min etterlengtede pallesofa...med god hjelp:) Trenger noen små justeringer før jeg kan si meg alldeles fornøyd, men du verden som den duger enn så lenge:) Ble kjempefornøyd!!







Ønsker alle en riktig fin søndag:)


tirsdag 16. august 2011

Detaljer...

Heisann igjen:)

Når man først har begynet å blogge igjen får man blod på tann...og godt er jo det da:) Det er såååå utrolig godt å være tilbake i blogglandia. Gleder meg stort til å installere meg i leilighet og blogge videre derfra:)

Her kommer noen flere bilder fra min lille hybel... som jeg i all enkelhet har valgt å kalle Château Fransen:)

Soverom og stue:)


 Mitt kjøkken og mitt vaskerom.

Bjerkeriset har pønta sæ:)




  På veggen bak har jeg gamle draft som jeg kjøpte for en billig penge i Larvik.


Eføy på stettfat

Kveldshimmel sett fra altanen:)


Dette kromkakejernet falt jeg pladask for, og det har nå fått herdersplass ved kaffekroken på altanen:)

Stammerosen min...kjøpt på Plantasjen.



Ønsker dere en finfin kveld:)

Klemmer Marianne


mandag 15. august 2011

Heisann:)

Først må jeg få si at jeg syder av dårlig samvittighet over mitt lange fravær her inne. Ting har ikke utviklet seg slik jeg skulle ønske denne sommeren, og jeg er blitt nødt til å ta hybeltilværelen i bruk...og så jeg da, i den nette alder av (snart) 43:) Uvant er det, når man har vært vant til å stulle og stelle hjemme hos seg selv i over 20 år. 
Hybeltilværelsen har dog gitt meg inspirasjon til stæsjing og billedtaking, og jeg er veldig heldig som har en stor terrasse til disposisjon:) 
Enn så lenge leter jeg etter leilighet, og skal prise meg lykkelig den dagen jeg har egen nøkkel i hende:) 

Håper dere alle har hatt en flott sommer, og jeg gleder meg til å se masse flotte bilder og innlegg dere har postet




Ønsker dere en alldeles flott uke.
Klem Marianne:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...